Provstiudvalget
I hvert provsti er der et provstiudvalg, som består af provsten, en præst og 4-8 medlemmer, der er valgt af menighedsrådene.
Provstiudvalget har ansvar for at koordinere den folkekirkelige økonomi imellem sognene i provstiet. Provstiudvalget fastsætter således rammerne for de lokale kirkelige kassers budgetter samt det beløb, der skal udskrives i kirkeskat til de lokale kasser.
Provstiudvalget er i øvrigt godkendende instans på en række økonomiske, administrative og bygningsmæssige områder i forhold til menighedsrådenes beslutninger. Provstiudvalgets kompetence i forhold til økonomien kan overdrages til et budgetsamråd, der består af repræsentanter for menighedsrådene samt af provstiudvalget.
Provstiet er også ramme om tilsyn med menighedsråd, kirker og kirkegårde i provstiets sogne. Desuden er provstier i stigende grad ramme om samarbejde mellem sognene i forhold til såvel kirkelige aktiviteter som administrative opgaver.
Her kan du hente hensigtserklæring for arbejdet i Frederiksberg Provstiudvalg 2022-2023
Provstiudvalget

Karsten Bundgaard
Formand, e-mail: k.bundgaard77@gmail.com

Kirsten Jørgensen
Forretningsfører, Diakonissestiftelsen, Peter Bangs Vej 5B, 2000 Frederiksberg, e-mail: kjoe@km.dk

Annette Molin Brautsch
Repræsentant for præsterne e-mail: amsc@km.dk

Ole Larsen
Menigt medlem, e-mail: olelarsen075@gmail.com

Margit Toxværd
Menigt medlem, e-mail: malt21@outlook.dk

Hanne Lindstrøm
Næstformand, e-mail: lindstroem@godmail.dk

Tina Hass Hansen
Menigt medlem, e-mail tina@hass-bay.dk